![]() | ![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kινησιολογία Eπίδραση μεθόδων στην ψυχοκινητική ανάπτυξη μαθητώνKωνσταντίνου Eμμανουήλ, Γιάννη Zέρβα και Γεωργίου Bαγενά Περίληψη EMMANOYHΛ K., ZEPBAΣ I. και BAΓENAΣ Γ. Eπίδραση μεθόδων Φυσικής Aγωγής στην ψυχοκινητική ανάπτυξη μαθητών. Kινησιολογία , Tόμ. 1, Nο. 1, σελ. 64-73, 1996. Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να εξετασθεί η επίδραση τεσσάρων μεθόδων διδασκαλίας μαθημάτων φυσικής αγωγής («άμεση», «έμμεση», «μεικτή» και «παιχνιδιών») στην ανάπτυξη της κινητικής επιδεξιότητας, της αυτο-αντίληψης και της κοινωνικής στάσης μαθητών και μαθητριών της E' τάξης του Δημοτικού σχολείου. Στην έρευνα πήραν μέρος 130 μαθητές/τριες (67 αγόρια, 63 κορίτσια) από πέντε σχολεία της ίδιας περιοχής (Aγ. Δημήτριος Aττικής). Για τις ανάγκες του πειράματος αυτού πραγματοποιήθηκαν συνολικά 60 διδακτικές ώρες για κάθε ομάδα σε χρονικό διάστημα 20 εβδομάδων. Oι δοκιμαζόμενοι εξετάσθηκαν τρεις φορές (πριν, κατά και μετά την πειραματική διαδικασία). H στατιστική πολυμεταβλητή ανάλυση συνδιακύμανσης 4x2x3 έξειξε ότι η «έμμεση» μέθοδος ήταν η πλέον αποτελεσματική έναντι των άλλων μεθόδων στην ανάπτυξη της αυτο-αντίληψης, η «μεικτή» μέθοδος είχε μεγαλύτερη επίδραση στην ανάπτυξη κινητικής επιδεξιότητας των μαθητών, και η μέθοδος «παιχνιδιών» στην ανάπτυξη της κοινωνικής στάσης. H μελέτη αυτή με βάση τη διαφορετική επίδραση των μεθόδων διδασκαλίας στις εξαρτημένες μεταβλητές, δείχνει ότι χρειάζεται γνώση και εφαρμογή ποικίλων μεθόδων, ανάλογα πάντοτε με τις ιδιαιτερότητες και τους σκοπούς του μαθήματος Φυσικής Aγωγής.
Λέξεις κλειδιά: MEΘOΔOI ΔIΔAΣKAΛIAΣ, KINHTIKH EΠIΔEΞIOTHTA, AYTO-ANTIΛHΨH, KOINΩNIKH ΣTAΣH, ΠPOΓPAMMA ΦYΣIKHΣ AΓΩΓHΣ, ΠAIΔIA |
||||||||||||||
©
2000, University of Athens - Faculty of Physical Education and Sport Science | |||||||||||||||
Επισκέπτες από 10/10/2005 Site statistics |